csütörtök

A potenciális jelőlt félelmei

Végül, vedd figyelembe a potenciális jelölted kényelmi zónáját!

A kényelmi zóna hasonló az elvárásokhoz. Azonban van egy fontos különbség. Ahogy említettem, az elvárások a potenciális jelölt személyes rutinjához és szokásaihoz kapcsolódnak: az, ahogyan az egyén normális esetben szereti tenni dolgait.

A kényelmi zónához olyan dolgok kapcsolódnak, amelyek a potenciális jelöltet megijesztik, vagy tényleg nyugtalanítják. Túlmutat a rutintalanságon. A kényelmi zóna egy kellemes személyes menedék – mint egy nagy, meleg, pelyhes labda belseje – ahol a potenciális jelölt biztonságban és védettségben érezheti magát.

A kényelmi zónán kívüli világ egy ijesztő hely. Ha egy potenciális jelölted úgy gondolja (még akkor is, ha nem igaz), hogy arra kéred vagy kényszeríted, hogy valami olyat tegyen, amivel ő kikerül a kényelmi zónájából, meg fog dermedni.

De tényleg teljesen mozdulatlanná válik, annyira, hogy még a fülei sem fognak működni: többé semmit nem fog meghallani, amit mondasz neki. A kezei annyira ernyedté válnak, hogy nem lesz képes kitölteni egy űrlapot. Még akkor is, ha bátran rábólint mindenre, amit mondasz, később kevés aktivitást fogsz tapasztalni.

Az egyetlen módja annak, hogy a potenciális jelöltedet biztonságban megtartsd a kényelmi zónáján belül, hogy előre tudd, milyen dolgok ijesztik meg vagy nyugtalanítják. Soha ne a saját tapasztalataidat használd mérőeszközként!

Talán te nem gondolod meg kétszer, hogy odamész-e egy idegenhez és megosztod vele az információidat erről a nagyszerű üzletről. Lehet, hogy még lelkesedéssel is támogatod ezt a módszert a potenciális jelölted előtt: “Könnyű dolog építeni az üzletedet, érdeklődő emberek mindenhol vannak. Bárkihez odamehetsz egy áruházban és mesélhetsz nekik róla!”.

Amikor ezt a jó szándékú tanácsot a rossz személynek adod, lehet, hogy ezzel az ajtót csapod be.

Azzal is kimozdíthatod az embereket a kényelmi zónájukból, ha pusztán utalsz arra, hogy majd olyasmit kell tenniük, ami számukra ijesztő vagy nehéz, még akkor is, ha nem mondod ki.

Például tegyük fel, hogy társaságkedvelő típus vagy és abszolút nem okoz gondot kiállni egy csoport elé. Ha ezt jól csinálod, biztosan képes leszel meggyőzni valakit a közönségedből, hogy lépjen be az üzletedbe.

Nagy hatással lesz rá a tudásod és az előadásod. Még a pontozott vonalon is alá fogja írni a nevét. De milyen gyötrő félelem leselkedhet a hátsó gondolataiban? Azon tűnődik, hogy neki is ugyanilyen előadást kell majd tartania? Emberek előtt? Teljesen egyedül? Mi lesz, ha eltolja? Mi lesz, ha bolondot csinál magából?

Hacsak nem egy ékesszóló a potenciális jelölted, egy csoport előtti prezentáció gondolata halálra fogja őt rémiszteni. A hagyományos ügynöki munkától eltérően, a network marketing sokkal több annál, mint hogy felírjuk egyvalakinek a nevét az űrlapra.

A jövőbeli sikered azoktól az emberektől függ, akik az egyszerű feladatokat lemásolják. Azoknak az embereknek a számára, akiket te szponzorálsz, csak egyetlen másolandó modelljük létezik: te! Ha ijesztő dolgokat mondasz vagy teszel, alig van esély arra, hogy a te cselekedeteidet fogják utánozni.

Nincsenek megjegyzések: