vasárnap

A jó hír, van megoldás!

De hogyan tudnád egyáltalán megismerni egy nagy embercsoport szükségleteit, elvárásait és kényelmi szintjét? Különösen akkor, amikor még nem is ismered őket személyesen? Ez nem lehetetlenség?
Nem kerülne ez a piackutatás több ezer dollárba hónapokon keresztül?
Nem, egyáltalán nem.

Tudod, már van legalább egy olyan csoport, amelyiket úgy ismered, mint a tenyeredet. Valójában minden részletet tudsz róluk. Ez egy olyan csoport, amelyben kellemesen érzed magadat, és amelyet kedvelsz. Hogy melyik ez a csoport?

Mindazok az emberek, akik kedvelnek téged!

Gondold csak meg! Amíg igaz az, hogy sok tekintetben egyedülálló vagy, a marketing szempontjából egymillió olyan ember van, mint te. Nekik is pontosan ugyanazok a szükségleteik, pontosan ugyanazok az elvárásaik, és még a kényelmi zónájuk is. Ez tény.

Gondolj egy olyan komoly szükségletedre, amely éppen most jár a fejedben. Milyen okok rejtőznek e szükséglet mögött? Most már felfogtad, hogy egymillió embernek pontosan ugyanez a szükséglete? Gondolj az elvárásaidra és személyes preferenciáidra, amiért ezt az “üzletet csinálod”!

Ismét, egymillió ember van ugyanebben a helyzetben, akik úgy tekintenek az életre, ahogyan te! Gondolj a félelmeidre és utálataidra! Így igaz: egymillió olyan ember van, aki pontosan ugyanígy érez!

Ez nem kérdéses.

Kik ezek az emberek?

Ők azt a darabját alkotják a marketingnek, amelynek te magad is része vagy. Ezek azok az emberek, akiket nagyon jól ismersz még akkor is, ha soha sem találkoztál velük. Ők a te saját tükörképed, egymillió másolatban. Ezek az emberek a te célcsoportod.

Csodálatos dolog célcsoporttal rendelkezni. Amint beazonosítod a célcsoportodat, a hatékony csatlakozódugó megtervezése már gyerekjáték. Már tudod, hogy mi a te elsődleges szükségleted. Már tudod, hogy normál esetben te hogyan csinálod az üzletedet.

Már mindent tudsz a te kényelmi zónádról. Már csak annyit kell tenned, hogy megtervezz egy marketing megközelítést saját magad felé. Majd vidd el az üzenetedet a rokon fogyasztóidnak. Menj oda, ahol vannak! Kövesd a közös köteléket, amely belőled egyet csinál!

Ez az igazi network marketing.

És még egy másik hatalmas előnyöd is származik abból, ha a saját célcsoportodon belül dolgozol. Az üzleti kapcsolatok a bizalomra épülnek. Minél erősebb a bizalom, annál termékenyebbek üzleti kapcsolataid. Ez is egy oka annak, hogy a “hideg piac” annyira eredménytelen. A hideg potenciális jelöltjeidnek fogalmuk sincs róla, hogy te ki vagy.

A célcsoportod már viszonylag langyos. Már van valami közös bennetek, egy kölcsönös kapocs, amelyre építhetsz.

Vegyünk például egy háborús veteránt! Amikor véletlenül belebotlik egy másik veteránba, a kapcsolat azonnali, még akkor is, ha előtte sohasem találkoztak.

Létezik egy bizonyos emberi kapcsolat, ami “beépített”, és egy kölcsönös elfogadás, amely automatikus.

Ez igaz megszámlálhatatlan sok más csoportra is: anyák gyermekeikkel, egyetemi hallgatók, nyugdíjasok, csökkent képességű személyek, egyedülálló szülők, alacsony fizetésből élők, nagyszülők, pedagógusok, számítógépes szakemberek, és így tovább, és így tovább.

Amikor a potenciális jelöltek látják, hogy te “egy vagy közülük.” – ugyanazokkal a szükségletekkel, elvárásokkal és félelmekkel - az érdeklődési szintjük hirtelen jó néhány fokkal emelkedni fog. Ha van megoldásod a szükségleteikre, szeretni fognak.

Jól nézd meg, hogyan “csatlakoztattad” ezt a lehetőséget! Olyan gyorsan növekszik az üzleted, mint ahogyan szeretnéd?

Lehetne még javítani a megközelítéseden?

Előnyöd származhatna az üzletednek másfajta konnektorokból is?

Ha most nem ott vagy, ahol lenni szeretnél, akkor itt az ideje, hogy elgondolkozz egy jobb csatlakoztatáson, aztán fel az árammal!

Dru White, Coconut Group TMUpline (Ő a mi legfelső vezetőnk a TNI struktúrában - János)

Nincsenek megjegyzések: