péntek

Ismerd meg a potenciális jelöltedet

Ennek mind sok értelme van”, mondod. “De hogyan tudom megismerni a potenciális jelöltem szükségleteit, elvárásait és kényelmi zónáját? Hogyan lehetek biztos abban, hogy a megközelítésem illeszkedik?

Nyilvánvalóan ahhoz, hogy bele tudd illeszteni a csatlakozódugódat a konnektorba, nagyon jól meg kell ismerned a potenciális jelöltedet, és ez csak az alábbi három lehetőségnek csak az egyikével valósítható meg. (Meglepő módon egyikbe sem tartozik bele a beszélgetés és a beszélés: mindegyik a figyelemről és a megtanulásról szól.)

Íme itt vannak:

a) Közeli személyes kapcsolatok. Meríthetsz azokból a tényekből, amiket már tudsz azokról az emberekről, akik nagyon közel állnak hozzád. Ez magában foglalhatja a személyes kapcsolataid legszűkebb körét, úgymint a családtagokat és a nagyon kedves barátokat.
Ezek azok az emberek, akiket annyira jól ismersz, hogy teljes mértékben megérted a komoly szükségleteiket, elvárásaikat és félelmeiket. Eleget tudsz ezekről az emberekről ahhoz, hogy egy egészen intelligens döntést hozzál arról, hogyan fogod őket megközelíteni.
Ezek a fajta közeli személyes kapcsolatok a network marketing klasszikus potenciális jelöltjei. És ők jók is lesznek. Azonban van egy nagy hátránya: marketing szempontjából ez a csoport jellegzetesen nagyon kicsi.
Hacsak nem vagy pap, vagy orvos, talán egy-két tucat embernél többet nem ismersz bizalmasan. Ezért a hosszú távú üzleti növekedés érdekében nem túl célszerű erre a csoportra támaszkodni.
Ennek ellenére ezek a kapcsolatok ideálisak kezdőpontnak.

b) Alkalmi személyes kapcsolatok. A második választásod az, hogy kellő időt és energiát áldozol arra, hogy minden egyes alkalmi kapcsolatodat bizalmasabban is megismerd, egyéni alapon.
Azaz, ha nem tudod, hogy melyek a potenciális jelölted szükségletei, elvárásai és félelmei, tedd fel a megfelelő kérdést és tudd meg!
Elméletileg, ha veszed a fáradtságot, hogy valakit elég jól megismerj, képesnek kell lenned arra, hogy megtervezz egy olyan csatlakozódugót, amely beleillik a konnektorba.
Ez az elmélet. De a valóságban ez nem működik ilyen jól. Nem célszerű abba fektetni az idődet, hogy mindenkinek az életébe beleüsd az orrodat, akit csak ismersz.
Örökké tartana. És őszintén szólva, a legtöbb embert nem hoznák túlzottan izgalomba a kivizsgáló kérdéseid. Hacsak nem vagy egy mesterpszichológus és egy ravasz ügynök keveréke, ez a választás is brutális.

c) Célcsoportok. Ha nem vagy egy szuper ügynök, akkor ez a harmadik választás messze a legjobb. Valójában tényleg ez az egyetlen célszerű választásod a hosszú távú, stabil növekedéshez.
Egyszerűen szólva, kiválasztasz egy olyan embercsoportot, akiknek ismered a szükségleteit – ez lesz a célcsoportod – majd megtervezel egy testre szabott megközelítést.
Más szóval, megtervezel egy nagyszerű csatlakozódugót, aztán csatlakoztatod azokba a konnektorokba, amelyekbe beleillik. A világon a sikeres üzletek 90%-a így működik. Ezt úgy hívják, hogy target marketing (cél-marketing).
Az üzleti megközelítésedet a potenciális jelöltek sajátos csoportja köré építed, még akkor is, ha egyénenként nem ismered őket.
Mivel ennek a csoportnak a tagjai mind hasonlóak a kulcsszemszögből nézve, hasonlóak a szükségleteik, elvárásaik és kényelmi szintjük.
Amint be tudsz azonosítani egy ilyen csoportot, egész egyszerűen alkalmazd a sütemény-formázó megközelítést – a méretre vágást, de most rájuk – újra és újra. És meglesz az eredménye.

Nincsenek megjegyzések: