kedd

Jim Rohn - Miből áll egy jó élet 2/2 rész

4. A negyedik a spiritualitás.
Ez segít felépíteni a család alapját, ami majd felépíti a társadalmat. Ezért mindenképpen tanulmányozd, gyakorold és tanítsd. Ne hanyagold el természeted spirituális részét. Hiszen ez tesz azzá, aki vagy, ez különböztet meg az állatoktól, a kutyáktól, macskáktól, madaraktól és egerektől. A spiritualitás.

5. A következő: amit a szüleim tanítottak nekem. Ne hagyj ki semmit.

Ne hagyd ki a játékot. Ne hagyd ki az előadást, a mozit, a bemutatót, a táncot.

Menj el mindenhova, ahova csak tudsz. Vegyél jegyet, amire csak lehet. Nézz meg mindent, tapasztalj meg mindent, amit csak lehet.

Ez olyan sokat segített nekem, egészen a mai napig.

Az édesapámat, ha éjjel tíz-tizenegy körül felhívtad 93 éves korában, nem sokkal azelőtt, hogy meghalt, nem találtad volna otthon. Elment a rodeóra, nézte a baseballmeccset, meghallgatott egy koncertet, elment a templomba – elment valahova.

Élj mozgalmas életet. És hogy miért? Ha jól élsz, jól fogsz keresni.
Ha jól élsz, meg fog látszani az arcodon, hallható lesz a hangodban.

Lesz benned valami különleges és varázslatos, ha jól élsz. Nem csak a magánéletedet fogja áthatni, hanem az üzleti szférát is. És olyan vitalitást ad majd neked, mint semmi más.

6. A következő a családod és a belső köröd.

Áldozz rájuk, és ők is áldozni fognak rád. Inspiráld őket, és inspirálni fognak. A belső körödnél figyelj a részletekre.

Amikor apám még élt, mindig felhívtam, ha elutaztam valahová. Csaknem minden reggel együtt reggelizett a többi farmerral, egy kis délkelet-idahói vendéglőben, a Decoy Innben.

Szóval Papa odament reggelizni, és meg felhívtam, hogy jó napja legyen. Pedig ha például Izraelben voltam, az éjszaka közepén kellett felkelnem – de csak öt-tíz perc volt az egész.

Szóval felhívtam a vendéglőt, és Papát odahívták a telefonhoz. „Papa, Izraelben vagyok!" – mondtam. „Izraelben! És mi újság Izraelben, fiam?" – kérdezte. Jó hangosan beszélt, hogy mindenki hallja – az én fiam felhív engem Izraelből!

„Papa, múlt éjjel fogadást adtak a tiszteletemre, egy tengerre néző tetőteraszon!" „Hú, fiam, fogadást adtak a te tiszteletedre egy tengerre néző tetőteraszon?!"

És már mindenki tudta is a történetet. Csak öt-tíz perc volt az egész, de milyen különleges nap az én 93 éves Papámnak!

Ha egy apa úgy indul el reggel otthonról, hogy egész nap érzi a kislánya puszijának nyomát az arcán, akkor aznap erős ember. Ha a férj úgy megy ki a házból, hogy még érzi a felesége ölelésének nyomát, egész nap legyőzhetetlen.

A különleges kapcsolatod a belső köröddel az, ami erőssé és befolyásossá tesz. Ne hagyd hát ki a lehetőséget. Ez a legnagyobb érték. A próféta azt mondta:

„Sokféle erény és érték van, de a legnagyobb az, ha egy ember szereti a másikat".

Nincs nagyobb érték a szeretetnél. Jobb egy sátorban lakni valakivel, aki szeret, mint egy luxusvillában egyedül. Ha valaki szereti a másikat, az az egyik legnagyobb dolog az életben.

Tehát a mozgalmas nap során se felejtsd el, hogy mit miért teszel. Kívánom, hogy tényleg olyan életet élhess, ami meghozza mindazt a gyümölcsöt és jutalmat, amire vágysz.

Nincsenek megjegyzések: